آیا با موهای سفید هم میشود عمل کاشت ابرو یا مو انجام داد؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ریزش و سفید شدن مو چه تأثیری روی ما می‌گذارد؟

ممکن است طاسی بسته به فیزیک فرد برای برخی جذاب باشد اما این یک استثناست نه قاعده. مردان طاسی که اندامی بسیار متناسب دارند معمولاً جذاب دیده می‌شوند اما اکثر مردان این‌گونه نیستند. همچنین، مردانی که در حال طاس شدن هستند جذابیت کمتری دارند. دیگران معمولاً پیشنهاد می‌کنند که این افراد بهتر است یا کل موهایشان را بتراشند یا کاشت مو انجام دهند. علاوه بر ریزش مو، مشکل دیگری هم در ظاهر افراد وجود دارد که موجب نگرانی آن‌ها می‌شود: سفید شدن موها. سفید شدن موها پدیده ای تازه‌ نیست. این پدیده قدمتی به اندازه ریزش مو دارد و احتمالاً نشان می‌دهد که فرد هم چندان جوان نیست. موی سفید موجب می‌شود که افراد مسن‌تر به نظر برسند که به احتمال زیاد هم همین‌طور است اما گاهی افراد جوان هم دچار آن می‌شوند. ممکن است هم موها دچار ریزش شوند و هم سفید شوند. تعداد بیمارانی که دارای موهای سفید هستند و برای کاشت مو مراجعه می‌کنند بیشتر از چیزی است که تصور می‌شود.

استفاده از موهای سفید یا مشکی برای کاشت مو

سفید یا مشکی بودن موها تأثیری بر جراحی کاشت ابرو کرج نمی‌گذارد فقط باید برخی مسائل مد نظر قرار گیرند. هم موهای سفید و هم موهای مشکی را می‌توان برای هر نوع روش کاشت مو از ناحیه اهداکننده به ناحیه دریافت‌کننده منتقل کرد. می‌توان موهای مشکی را از ناحیه اهداکننده به ناحیه دریافت‌کننده که قبلاً دارای موهای سفید بوده منتقل کرد. برعکس آن هم ممکن است و به ترجیح بیماران بستگی دارد. با این کار می‌توان موهای مشکی را در محلی که قبلاً موها سفید بوده است کاشت. با این وجود، موهای مشکی کاشته شده هم احتمالاً با گذشت زمان سفید می‌شوند چون این پدید ه ای طبیعی است.

جراحی کاشت مو

در حال حاضر، استخراج واحد فولیکولی (FUE) پیشرفته‌ترین روش کاشت مو در جهان است. در این روش، جراح فولیکول‌های سالم مو را از پشت سر (ناحیه اهداکننده) برمی‌دارد. سپس با استفاده از برش‌های میکروسکوپی، آن‌ها را در ناحیه طاس سر (ناحیه دریافت‌کننده) قرار می‌دهد. نتیجه این جراحی بسیار طبیعی است چون جراح گرافت‌ها را با توجه به الگوی رشد موی بیمار می‌کارد. نتیجه این جراحی بلندمدت است چون موهای پشت سر چه سفید باشند چه مشکی در برابر ریزش و کم‌پشت شدن مقاوم هستند.

رنگ کردن موی ابرو بعد از کاشت ابرو

رنگ کردن موی ابرو بعد از کاشت ابرو دارای یکسری محدودیت‌ها است چرا که پس از ایمپلنت مو ابرو، پوست بسیار حساس‌تر می‌شود و از آنجایی که شرایط بدنی هر بیماری منحصر به فرد است، پس زمان بهبودی آن نیز به طور قابل توجهی برای هر فردی متفاوت است. برای کاهش سوزش و جلوگیری از عوارض در دوران ریکاوری، توصیه می‌کنیم حداقل دو ماه صبر کنید تا تمامی زخم‌های ناشی از کاشت به طور کامل بسته شده و بهبود یابند سپس ابروهای خود را رنگ کنید.

هر چند رنگ مو فقط بر قسمتی از تارهای بالای سطح پوست تأثیر می‌گذارد بنابراین رشد موهای جدید نباید مختل شود با اینحال رنگ مو حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی مضر است که اگر موهای خود را خیلی زود پس از جراحی رنگ کنید، این مواد می‌‌تواند به پوست ابرو و فولیکول‌ها آسیب وارد کند. بهتر است بدانید که رنگ کردن ابرو با رنگ تیره‌تر معمولاً آسیب کمتری نسبت به رنگ کردن با رنگ‌های روشن‌تر دارد. با این حال، هر دو تا حدی آسیب به مو وارد می‌کنند. بنابراین، وقتی نوبت به تعیین مدت زمان لازم برای رنگ کردن ابروها پس از کاشت می‌رسد، بهتر است احتیاط کنید و حتما قبل از هر گونه اقدامی پزشک خود را در جریان بگذارید. در ضمن حتما موهای خود را در یک سالن زیبایی حرفه‌ای رنگ کنید، چرا که یک آرایشگر ماهر می‌تواند محصول و رنگ مناسب با شرایط شما را برای تکمیل نوع مو ابرو و ترجیحات شما انتخاب کند.

مطالب بیشتر: اصلاح ابرو بعد از کاشت

آیا می توان موهای کاشته شده ابرو را رنگ کرد؟

بله، امکان رنگ کردن موهای ابرو پس از کاشت وجود دارد ولی بایستی حتما به یکسری نکات و به ویژه توصیه‌های پزشک توجه شود. باید به خاطر داشته باشید که پوست ابروی شما پس از جراحی بسیار حساس و شکننده است. قرار دادن آن در معرض مواد شیمیایی مضر ممکن است پوست را تحریک کند و پیوندهای تازه کاشته شده شما را دچار آسیب نماید و در نتیجه روند بهبودی و کیفیت موهای کاشته شده را مختل کند. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از رنگ کردن موهای خود چند ماه صبر کنید. در طی این مدت، پوست شما به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد و ایمپلنت‌ها به طور محکم به ریشه ثابت می‌شوند.

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان موی ابرو را رنگ کرد ؟

کارشناسان توصیه می‌کنند که حداقل 6 ماه و حداکثر 9 ماه پس از جراحی کاشت موی ابرو صبر کنید سپس در صورت تمایل اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید. این فاصله زمانی فرصت کافی برای بهبود پوست ابرو و تثبیت پیوندها می‌دهد. البته بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید که روند بهبودی بسته به قدرت سیستم ایمنی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین باید صبور باشید و حوصله کنید. در صورتی که در اوایل کاشت اصراری به تغییر رنگ موی ابرو خود نداشته باشید بهتر است تا نمایان شدن نتیجه نهایی پیوند ابرو که حدودا 6 تا 8 ماه طول می‌کشد منتظر بمانید چون در چند ماه اول بعد از کاشت موها معمولا دچار ریزش می‌شوند و مجددا شروع به رشد می‌نمایند که در این شرایط می‌توانید همانند موهای طبیعی با آن‌ها برخورد کرده و اقدام به اصلاح ابرو و یا رنگ کردن آنها نمایید.

برای بررسی امکان رسیدن به وضعیت مطلوب شما در کاشت مو، لازم است توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

آیا موهای خاکستری پس از کاشت یکنواخت خواهند بود؟

اگر موهای سرتان در برخی نواحی خاکستری شده، موی منتقل‌شده ممکن است ترکیب رنگ متفاوتی از موهای اطراف ناحیه دریافت‌کننده داشته باشد. خوشبختانه باید گفت در کاشت مو به روش FIT، موها به صورت رندوم و تصادفی از بین موهای پشت سر برداشته می‌شوند و در نتیجه لزوماً ترکیب رنگ یکنواختی نخواهند داشت، و در منطقه پذیرنده متفاوت از دیگر موها نخواهند بود. اما در روش FUT نواری از موها برداشته می‌شود و ممکن است موهای روی این نوار ترکیب رنگ یکدستی داشته باشند که با موهای ناحیه پذیرنده مطابقت ندارد.

آیا موی خاکستریِ کاشت‌شده را می‌توان رنگ کرد؟

موهای خاکستری بعد از کاشت را می‌توان با خیال راحت رنگ کرد. متخصص کاشت مو می‌تواند شما در مورد زمان مناسب برای این کار پس از کاشت مو راهنمایی کند.

آیا پس از کاشت مو می‌توانم به مصرف روگین (Rogaine) یا همان ماینوکسیدیل ادامه دهم؟

کاشت مو راه‌حلی دائمی برای موهای از دست رفته است که جایگزین مصرف داروهایی نظیر ماینوکسیدیل می‌شود. با این وجود برخی افراد پس از کاشت مو نیز می‌خواهند به مصرف این داروها ادامه دهند، حداقل تا زمانی که موهای کاشته‌شده شروع به رشد کنند.

 




:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: